tisdag 1 november 2011

Jämmer och elände!

Vilken usel dag! Eller i alla fall usel eftermiddag.. Sitter och skriver flitigt i skolan i flera timmar. När jag skall spara sista gången, (jag har självklart sparat dokumentet tusen gånger innan, för tänk om allt skulle försvinna!) ja, då försvinner allt! Trycker ok på någon konstig ruta som kommer upp, vilken jag inte orkar läsa och så.. allt borta! Sitter i evigheter in på nästa lektion och försöker hitta dokumentet någonstans, men förgäves.

Kommer hem och är bitter på att jag måste skriva om allt. Dessutom ligger jag nu efter i det andra ämnet eftersom jag spenderade lektionen till att söka rätt på mitt försvunna dokument, som jag aldrig hittade. Tröstade mig själv med att äta de äckliga kakorna, som jag lagt i frysen eftersom jag är för snål för att slänga dem, men detta helt utan tillfredsställelse. Min redan ansträngda tidplanering inför torsdagens prov ter sig nu än mer ansträngd! Ändå sitter jag här och skriver ner min bistra beklagan i dig bloggen, i hopp om att kanske lindra svedan och bli kvitt mitt jämmer. För en god vilja räcker nog!..är det inte så?

2 kommentarer:

  1. Stackars dig... :( Jag hatar verkligen skolans datorer, inte första gånger de hakar upp sig så att allt man skrivit försvunnit. :(
    Men provet på torsdag kommer du att klara galant, det är jag säker på! Jag tror på dig! :) Pepp pepp!

    SvaraRadera
  2. Nä, de är inte pålitliga de datorerna! Tack för peppet! Du är så snäll och uppmuntrande! =)

    SvaraRadera